reklama
kategoria: Kraj
7 grudzień 2023

44 proc. użytkowników zrezygnowałoby z mediów społecznościowych, gdyby były one płatne

zdjęcie: 44 proc. użytkowników zrezygnowałoby z mediów społecznościowych, gdyby były one płatne / fot. PAP
fot. PAP
92 proc. Polaków korzysta obecnie z mediów społecznościowych; 44 proc. zrezygnowałoby, gdyby media społecznościowe były dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym – wynika z badaniu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023".
REKLAMA

65 proc. Polaków kupujących online korzysta z usług subskrypcyjnych, np. platform typu Netflix – wskazano w raporcie "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023" Santander Consumer Banku. Wśród respondentów korzystających z takich usług znalazło się najwięcej 18-29 latków (79 proc.) i 30-39 latków (75 proc.).

Zgodnie z badaniem posiadanie takiej formy subskrypcji deklarowało również 79 proc. ankietowanych zarabiających między 5000 a 6999 zł netto. Jak zauważyła, cytowana w raporcie Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku, żadnej internetowej usługi subskrypcyjnej nie posiada 35 proc. badanych. Odpowiedzi takiej udzieliło 60 proc. respondentów powyżej 60 r.ż. oraz 41 proc. respondentów mieszkających na wsi.

"Takie rozwiązania nie są też popularne wśród zarabiających najmniej do 1999 zł netto. Ponad połowa badanych z tej grupy stwierdziła, że nie posiada żadnej takiej usługi" – wskazała ekspertka.

Jak wynika z badania, 92 proc. respondentów korzysta obecnie z mediów społecznościowych. Spośród tej grupy, na pytanie, czy korzystaliby z nich dalej, jeśli byłyby dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym, 44 proc. odpowiedziało "nie", a 39 proc. "tak".

W raporcie przekazano, iż spośród badanych korzystających z usług subskrypcyjnych, 32 proc. posiada jedno takie rozwiązanie, 28 proc. używa dwóch takich usług, 23 proc. korzysta z trzech takich rozwiązań, a 5 proc. – z pięciu. Zapytani o rodzaj posiadanych subskrypcji internetowych, respondenci wymieniali: serwisy streamingowe z filmami i serialami (91 proc.), platformy muzyczne (34 proc.), usługi oferujące e-booki i audiobooki (15 proc.) oraz serwisy z grami i programy lub aplikacje użytkowe np. do pracy (w obu przypadkach po 9 proc.).

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków kupujących w internecie. (PAP)

autor: Adrian Reszczyński

ra/ mmu/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez [nazwa administratora portalu] na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pogoda Bystrzyca Kłodzka
-0°C
wschód słońca: 07:41
zachód słońca: 15:52
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Bystrzycy